Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, October 17, 2011

BAJU PENYELAMAT

Kalau omputeh, baju wajib ada ialah Little Black Dress
tapi kalau aku, wajib ada baju ni dalam lemari
yup... Little Black Cardigan [not so little la sebab aku bukannya little]

Baju ni aku kategorikan sebagai baju penyelamat
sebabnya fungsinya yang terlalu banyak untuk aku
baju ni aku sangkut kat tingkat bawah je
sebab senang aku nak capai kalau hal² emergency..
pilih kaler hitam sebab senang nak mix & match

Kenapa aku kata dia baju penyelamat?

Sebab:
Kalau sejuk malam², baju ni aku capai [aku kan tidur kat bawah]
Kalau hasben ajak keluar ke, terus je capai baju ni [tak yah tukar baju lain]
Kalau aku pakai t-shirt lengan pendek ke, bila keluar rumah terus capai baju ni 
[kaver aurat kekdahnya]
Kalau ada orang datang malam² & aku dah sarung baju tidur, boleh le kaver dengan cardigan

Terima kasih cardigan murahanku
Beli kat Giant je 15 hengget..
 Terimalah muka poyo awal pagi lepas pegi buang sampah kat luar rumah


** Nanti nak beli kaler lain lak le

7 comments:

zaidah said...

nak jugaklah standby satu baju penyelamat.....

Kakzakie Purvit said...

Kalau kakak penyelamat tudung labuh sebab kalau pakai t-shirt pendik pun tak nampak seluruhnya.

rasp said...

akak nie mmg tak leh pakai cardigan...
rasanya tak muat kot hahahahaha...

SYANI said...

Kak Rasp,
ade je cardigan saiz besar.. boleh je cari..heheheh

SYANI said...

Kak Zie,
Dulu masa sekolah ada banyak tudung kabuh tapi la ni tah ke mana² hala dah. Asyik sarung tudung ekspress je...

SYANI said...

Zaidah,
standby jangan tak standby...

mekchu said...

baru nak tambah, penyelamat ketika nak buang sampah juga... hehehe..