Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, November 25, 2011

INGAT TAK LAGI 2 BUDAK SHAOLIN YANG COMEL NI??

Sabtu lepas aku tertengok satu citer Cina kat 8TV
Citer pasal 2 orang budak kecik yang pandai kungfu shaolin tu
[Ekceli sorang je yang terer, so lagi tu cam lawak je]
Tah apa tajuk citer tu pun aku tak ingat
Tapi dulu² masa aku sekolah² [masa zaman jadi hantu tv]
Aku suka sangat tengok citer cina kalau budak² ni berlakon 
[selain citer hantu cina yang lompat² tu]

Selalunya cerita yang depa berlakon tu tak le serius sangat
Masih ada unsur² lucu.... 
Kome ingat tak lagi bebudak tu?? Meh aku refresh memory korang
-Gigihnya aku mencari gambo depa ni... nak taip nama, tak tahu la pulak-


Lepas jumpa gambar ni baru la tahu nama depa tu XIAO LONG &  KOK SIU MAN

Ni citer 20 tahun sudah... sekarang sure depa dah besar kan...
Ini la latest picture bebudak ni

 Xiao Long sekarang dikenali sebagai Ashton Chen
Masih meneruskan karier sebagai pelakon mostly di Taiwan


Ni pulak Kok Siu Man yang bambam
Masih bambam sampai sekarang cumanya dia dah tak berlakon dah


Terkini depa dah reunited [takde la bebaru ni... dalam 2-3 tahun lepas agaknya]

Dulu & sekarang...




** I miss my childhood!!!

6 comments:

Nini Hartini said...

yg tembam tu dah x comel..hehe..dulu minat gile kt budak 2 org nie. yg sorang tu terror kung fu dan serius. yg tembam tu comel dan kelakar+ nakal. hehe... best kan drama2 yg dorg berlakon

Eliss said...

me pun suka jugak tengok diorang berlakon :) mak aii dah hensem dah dia ;p

dalila said...

suka tgok budak2 ni dulu..

Kak Lia said...

gigih ko carik gambo dewang ek....tp akak pun mmg minat tgk depa ni blakon

hensemm siottt

lieyalatif said...

tgk!! tgk!! mmg suke cite tu dulu....ye laaa, dah besar dah...sorang tu kacak...sorang tu plak boleh laaaa...masing2 dah ade keje masing2kan...dulu famos woo cite nie......

munna said...

minat giler dgn diaorg berdua ni dulu..terutama yg citer klu ada hantu...kelakar