Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, July 16, 2012

SAKIT KAKI

Semenjak dua menjak ni kaki aku selalu beno lenguh2
Takleh berdiri lama sikit
Nak2 pulak time memasak kat dapur kan.. aku selalu buat keje berdiri
Tak reti la nak buat keje sambil duduk.. rasa cam aku buat keje lambat lak
Bila berdiri ni, kejap2 ke kanan, kejap ke kiri ---> senang nak bergerak la kiranya
[Kadang2 aku rasa meja makan kat tengah dapur aku tu pun cam mengganggu je]

Selalunya bila berdiri lama, waktu malam la baru terasa effectnya
Lenguh la, kebas la dlll... & mangsa jadi tukang urut of kos la anak2 aku

Semalam baru teringat nak timbang berapa berat aku
Kali terakhir aku menimbang kalau tak silap 2-3 bulan lepas
Masa tu berat aku dalam 60-62kg
Hasil timbangan semalam....
mak datok... dah jadi 64kg tu... dah naik lebih 2kg tu...
Patut la aku rasa badan aku berat & kembang semacam je
[Gara2 makan tak hengat... diet terus ke laut je la....]

** Pagi tadi baru nak pakai baju kurung baru beli bulan lepas. Sekali sarung, tersendat2 kat perut.. Dah macam sarung nangka pun ada. Walhal saiz M tu... Adeh!!!! Dengan terpaksa rela, aku ganti pakai baju lain... 

4 comments:

Akak Kembang said...

puasa ni leh diet syani...mesti muat tu nnt

eMMe said...

jaga makan kak
dah nak same berat saya ni kak, heeeee~

Bionic women said...

kita pun sejak berat semakin memberatkan diri ni malam2 selalu krem kaki, siap2 nangis2

Bulan Syurga Firdausi said...

tahniah....alhamdulillah meramaikan ummat Muhammad!