Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, March 12, 2013

DAH NAK BERSALIN KE???

Petang semalam lepas balik dari keje memang perut rasa keras je
Rasa cam nak berak tapi takleh keluar lak.. cam sembelit la pulak
[dah le petang tu makan KFC 2 ketul yang besar..hehehe]

Lepas Isyak, aku rasa tak sedap perut, hati rasa nak berak jugak tapi asal masuk toilet apa pun takde
Sabar..sabar... pastu aku sapu minyak angin kat perut
Memang perut dok rasa libang libu.. baby pulak asyik bergerak & mengeras je
Mata lak mengantuk... aku pi tidur dulu la...
Nak kata contraction, pinggang aku tak sakit pulak
Tu yang aku rasa maybe sebab angin kot

Dalam kul 12, aku terjaga dari tidur.. sakit perut
Tak lama pastu baru la rasa nak berak
Aku pun andaikan pas berak sure la perut selesa pastu boleh la tidur balik
Bila pi toilet, aku tengok ada cam blood stain kat panties
Eh.. tanda nak bersalin ke??? Gabra gak tapi aku ignore je la sebab sikit sangat



Lepas berak, aku naik atas balik...konon nak sambung tidur
Tapi perut asyik mengeras je.. dah le tu asyik nak terkencing je
Tengok jam nak kira selang masa... 5-7 minit sekali.. contraction la tu kot
Pi toilet sekali tengok ada darah + lendir 
Sabar...sabar... baru pukul 1 pagi... 
Lepas cuci  & salin panties [siap pakai pantyliner], aku ambik air sembahyang 
Terus buat solat sunat tahajud & solat hajat.. pastu wirid la sikit2

Pas sembahyang aku turun bawah.. gi toilet lagi.. darah ada lagi
Kebetulan hasben aku bangun, dia pun tanya kenapa
Aku cakap cam dah turun tanda.. dia tanya nak gi hopital ke?
Aku cakap bior dulu la.. tak sakit kuat pun lagi
Lagipun kalau boleh biar la sempat sembahyang Subuh & siapkan anak2 ke sekolah dulu

Nak baring sakit pinggang & contraction  buat aku tak selesa 
so aku duduk je la atas sofa.. layan drama apa tah kat TV2
Sampai kul 3 pagi aku rasa mengantuk la pulak
Tidur dulu la kot... perut pun dah tak rasa kejang2 lagi
Aku tidur je atas tilam baru [hehehe baru beli Sabtu lepas untuk persediaan berpantang]

Dekat pukul 6, baru tersedar... terus mandi.. tengok darah dok ada lagi
Tapi contraction yilek la pulak.. tu yang confuse tu.. nak beranak ke belum lagi ni??
Lepas solat Subuh pun takde sakit perut... takpe la buat cam biasa je la

Sementara kejut anak2 & siapkan anak2 ke sekolah, buka fb & sms member opis
Letak status nak gi spital ke tak payah.. rasa cam nak gi keje je
Ramai cakap suh pegi je spital tu...herm... takpe la aku take my sweet time
Siapkan keje rumah sikit2.. breakfast dulu, makan vitamin dulu..hahahaha

Amboi panjangnya karangan... walhal beranaknya idak lagi...
Pada semua pembaca blog ni, aku nak mintak maaf banyak2 atas segala salah silap sepanjang di alam maya ni... Doakan aku selamat bersalin & dipermudahkan semuanya...AMIN!!!!

[Next entry mungkin ambik masa la baru muncul...]


** DUE aku kalau ikutkan adalah esok...



6 comments:

Aini said...

Semoga selaamt semuanya.... =)
Berdebar gak nak cukup bulan ni...hehe

Me said...

didoakan selamat bersalin n ibu n baby baru sihat walafiat. aminnn

Qhaifa Nur said...

akak yang berdebar mendengarnya SYANI...
moga dipermudahkan segalanya...

Rasp said...

semoga dipermudahkan segalanya...
gi spital cepat2...
jgn dilengahkan dah :)

Unknown said...

ohhh... semoga semuanye selamat dan dipermudahkan yer kawan~
ai plak yg nebes.. hehehe

Yana Halim said...

semoga dipermudahkan...aamiiinn...