Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, April 4, 2013

SUDAH BOTAK

Masuk je hari ke-7, aku ngan hasben start projek botakkan kepala si Amira
Ikut sunnah Rasulullah ye kawan2... 
Dulu Adib aku tak botakkan pun sebab memang kepala pesen takde rambut
Aleeya dulu lak, mak aku yang cukurkan rambut dia
Kali ni, giliran kami laki bini la memberanikan diri mencukur kepala baby

Memula cam takut gak tapi beranikan diri & doa semoga dipermudahkan 
Memula aku la yang buat, pastu disambung dek hasben aku
Siap tengok video kat youtube tau cara2 nak cukur rambut baby
Alhamdulillah la rambut Amira ni tak lebat.. so senang la sikit
Senang sangat pun idak le jugak sebab rambut halus kan.. susah nak cukur
Tapi nasib baik Amira tido je sepanjang proses mencukur tu..

Makan masa juga nak cukur licin kepala dia tu
Kena buat hati2 takut terluka lak kulit kepala tu
Dekat sejam jugak le nak siapkan... nasib la hasben aku expert bab nak kasi licin tu
Memang licin sungguh dikerjakan....Syabas suamiku! 
Hai... saya sudah botak sekarang!!!

 Lepas cukur, jom kita mandi...

Malam pertama dengan kepala yang gondol... 

2nd day with bald head

Menurut Ibn-Qayyim, amalam mencukur rambut bayi akan meningkatkan tahap kesihatan anak, membuka selaput kepala dan mempertajamkan daya penglihatan, pendengaran & deria bau. (Sumber: Indahnya Hidup Bersyariat)


4 comments:

AdaM Hawa said...

bile tgk pict ni.. teringat ank buah.. time dibotakkan.. bg dia tido dulu.. senang nak cukur..

Anonymous said...

nasib baik ler x lebat...kena cam Alisya...haih...berpeluh2 juga dibuatnye...hahaha...

(^_-)V said...

Haha time alisya sampai 5 orang kerumun, alisya pulak jenis cepat berpeluh, terberak-berak die kene cukur..memang cabaran, kui3

Ayu Ayunie said...

anak ayu yg first mmg kasi botak, yg kedua je xbotak.
comelnya la dia.