Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, June 13, 2013

PROJEK MEGA 2013 # 4 : STUDY CABINET

Kitchen cabinet dah, TV cabinet dah
Now Study cabinet pulak...

Dilema di ruang makan aku adalah ruang ini la
Tak tahu nak buat formal dining concept atau 2-in-1
Bila fikir2 balik nanti mana nak letakkan komputer & telefon tu
So decided nak transform ruang jadi 2-in-1 
Dining & study [kunun2]

Ekceli ni tak masuk dalam perancangan awal
tapi sebab bajet yang sepatutnya ada lagi so aku suruh je orang cabinet tu design siap2
kalau masih dalam bajet memang nak proceed la
Alhamdulillah semua sekali masih dalam bajet yang sepatutnya

Lakaran awal adalah seperti ini
Tall unit tu aku nak sebab I need plenty of storage
Tapi disebabkan pintu kabinet bercermin, so aku cakap aku tak nak
aku suruh dia buat pintu yang tutup semua dan tall unit tu jadikan 3 pintu
Okeh..cun dah....
TAPI... by the time nak buat part payment tu, aku ejas lagi
Sebabnya aku rasa cam tak muat nanti nak letak scanner atas tu
So aku buang tall unit, tambahkan drawer dan lebarkan study table tu
[final sketch takde]

So sekarang ruang dining sudah bertukar wajah
Dulu
-Lemari besar tu dah selamat ke rumah Cik Besah-

Kini
Masih pilih kaler sama cam KC & TV cabinet
Sedondon gitu...
Bawah wall kabinet tu ada diletakkan lampu
Baru le tak sakit mata nak buat keje sekolah & ngadap komputer kat situ

Siap ada pull out drawer untuk letak keyboard


Okeh.. itu sahajalah projek mega kami setakat ni
Ini semua kat bahagian bawah sahaja
Bahagian atas tak buat lagi... 
Wardrobe??? Akan difikirkan kemudian... [kumpul bajet dulu]


** We are totally POKAI now! [kena stop online shopping buat sementara]


5 comments:

Unknown said...

waahhhhh.. canteknye~
puas ati deko2 rumah cam nih~

lieyalatif said...

seronok deco umah sendiri kan...rase nak tambah itu ini.....ye laa ni la teratak kite bersame suami n anak2 so kalo ade bajet mmg intai2 peluang nak percantikkan umah kan...

cerita siti said...

wahhh bestnye.. ni bukan projek mega, ni projek mega-mega (kata berganda sikit) hahahaha.
Kitchen cabinet, tv cabinet, cabinet kat dining hall pun cantikk betul. nampak kemas tul diorg buat. apa nama kedai yg buat tu? kasi pomote sikit :D

ct rahani said...

cantik sgt.. berkenan pulak idea camnih.. dh ader umah sendiri mmg semangatkan nk deco2 nih.. :)

ibuayu said...

cantik boleh tahu brp rm