Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, July 2, 2013

RAHSIA ANAK PUTIH PUTIH MELATI

Sapa lagi kalau bukan Cik Gebu ni
Ramai la dok berkenan kat Amira sebab dia putih selepuk
Pastu ramai la dok tanya aku makan apa sampai dapat anak putih
Adoyai.... tak ke kome perasan yang mamanya ni putih juga??? [hehehehe]

Ok la.. takmo teka teki lagi
Ni aku nak kabo apa rahsia aku dapat anak putih... ewah...

Genetik is one of the factor la kan
Tapi gen putih tu tak kena pulak pada Aleeya & Adib
Tetiba la pulak terkena kat Amira
[and masa mengandung memang aku dok impikan dapat anak yang putih ikut kulit aku... boleh gitu?? Itu kalau anak pompuan la.. kalau boboy, aku tak nak putih2 sangat.. tak macho..huhuhu]
Ekceli kalau ikut belah aku parents aku pun memang dah berkulit cerah
Belah hasben aku lak agak kegelapan di situ.. [bila mix jadi la kopi susu]

Sejak mengandung, aku dah pesan kat hasben hari2 sila supply air soya pada aku
Tak kisah la apa brand pun... yang jual pasar malam pun boleh
At least for the first 3 months tu la... hari2 tau!!! 
[tapi ada juga terskip kalau terlupa]

Susu pun aku minum... mengada la pulak time peknen 
Masa tak peknen susu langsung tak masuk senarai
Bukan apa, susu ni untuk membekalkan kalsium kan...
Aku tak main la susu Anmum ke, Enfamama ke, Dumil Mama ke.... mahal semua tu woi....
Last2 aku beli je susu tepung Nespray ke, Dutch Lady ke.. yang sesuai untuk seisi keluarga gitu

Lagi satu senjata rahsia ialah ESP Shaklee yang tengah meletop2 sekarang ni.....
Ketar tangan juga la nak tekan butang transfer kat M2U tu untuk beli ESP ni
Mahal weh... tapi sebab nak tahu keberkesanan produk ni kita try je la
Tak cuba tak tahu kan....

Aku start consume ESP ni masa kandungan dah 5 -6 bulan kalau tak silap
Katanya maksima boleh makan 3 sudu je sehari
Tapi aku ni kan dasar  nak jimat cermat [sebab mahal] aku makan sesudu sehari je
So tahan la untuk 3 bulan....
Selalunya aku bancuh dengan susu @ Milo.. kalau minum cenggitu je campur air masak tak sedap la pulak.. Tawor habior kata orang Perak.

Ok.. itu je la RAHSIA aku..hehehe
Ekceli aku ni tak harapkan sangat anak putih
Cuma harap setiap anak yang lahir sihat & sempurna sifatnya
Kulit putih is a bonus....

Bila dapat adik putih, Yaya & Adib mula la compare kenapa kulit diaorang tak putih cam adik.. Jenuh nak explain. Kat Yaya aku cakap nanti dah besar makan la vitamin ke apa2 produk nak putihkan kulit tu... Untuk Adib pulak, aku cakap takpe la adib gelap pun... Adiputra pun gelap juga... [tetiba ke Adi putra pulak..hahahaha]


** Tak sabar nak tengok ending Teduhan Kasih petang ni...

8 comments:

Sura Mohd said...

sekarang ni pun elok diteruskan..akak pun minum..hehehe..

Eliss said...

aku dulu memang nak sgt anak putih ms mengandung nuha. soya hari2 smpai kulit dia jadi manja sket eczema, mungkin kesan minum soya :p soalan pertama tanya doc, putih tak anak saya. yg nayla plak x kisah dah bantai milo hari2 sekali keluar milo sket :p skang br putih balik :p

Syikin Zahir said...

saya dulu masa anak sulong rajin minum soya jugak..pehtu anak seterusnya tak minum sangat dah..sensitippp sangat kulit dia..huhuhu

Sidratul Muntaha said...

minum esp takpe
mmg organic
tpi yg siap bancuh tu
huhuh
nk kabo le
dak aqil kena ekzeman teruk sbb tu la..
puith mmg dah putih dah
sbb mak dia itam legam

CikGu KiNa said...

Yea....dh tau rahsia.. Esp mmg bole mencerahkan kulit bby dlm kandungan..comey cik gebu puteh...

Unknown said...

OOOoo.. yang nih amik gen mama dia lah~ hehehehe.

Unknown said...

Betul2...kulit Sy gelap..suami gelap . Anak cerah..time ngandung MMG amal minum susu ESP tu...

Unknown said...

Betul2...kulit Sy gelap..suami gelap . Anak cerah..time ngandung MMG amal minum susu ESP tu...anak pun alhamdulillah tak kena kuning