Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, August 27, 2013

BREAST PUMP MANUAL YANG KETIGA : CUBA DISNEY PULAK

Amboi sampai 3 breast pump ko ye...
Sakan beno nak bagi susu ibu kat anak ropenya..

Ha'ah memang dah ada 3 breast pump aku
dan semuanya MANUAL ye...

Ini gara2 aku lupa bawak pam Avent aku tu ke opis
Dah sampai opis baru perasan pam takde
Patut la dalam kereta hati tu rasa ada benda tak kena
Ate??? Nak buat cemana?? Rumah udah le jauh dari opis
Takkan nak patah balik pulak kan... 

Memula ingat cam tak nak pam
tapi fikir balik, stok susu Amira untuk esok tak cukup
Tambahan pulak, cik B dah terlalu penuh sampai dah keras cam simen
baju lenjun usah citer....[bau susu la aku sampai ke petang]

Tak boleh jadi ni....
Nak tak nak kena jugak beli pam lain
Jenuh cari kat area Sri Damansara ni tapi jenis yang aku nak tu takde
Yang banyak ada brand pureen yang jenis pemegang cam hon tu, jenis bateri & jenis tarik2 tu
Bila fikir balik, baik la aku beli yang ok sikit... tak nak la pakai untuk tangkap muat je
Lagipun biar la aku tinggalkan satu kat opis supaya kes camni tak jadi lagi...huhuhu

Satu Sri Damansara dah round tapi tak jumpa
Aku tekad pegi Tesco Kepong
Sib baik la jalan tak jem & orang pun tak ramai lagi
Aku pulak pakai sliper je... laju je la aku jalan
Terus tuju baby department
Kat situ ada 3 brand je pam manual - Anakku, Disney & Pureen
Disebabkan aku dah ada brand pureen tu, so pangkah awal2 la
Tengok Anakku & Disney harga sama 
So aku decide ambik brand Disney  
Mahal la sikit dari pureen tu... [dah le gaji tak dapat lagi..huhuhuhu]
Pejam mata je la.. melabur demi anak ---> ayat nak sedapkan hati sendiri



Ini la dia pam baru aku... Kaler pink gitu... Jangan jeles...
[Tu yang buat aku tertarik compared to Anakku walopun brand ni memang kurang orang review]


Ada gambo Minnie Mouse lagi tau...


Balik opis, terus basuh & sterile jap
Pas 10-15 minit, lap kering2 pastu terus pam
Cik B dah bengkak giler sampai aku nak angkat tangan pun sakit
Alhamdulillah.. berjaya pam 6oz  dalam masa setengah jam
[pam baru ni ambik masa nak feel masa pam]

Review pam ni:
Pam ni memang tak sakit masa perah... lebih smooth dari Avent [seriously!]
Tapi dia punya parts banyak sikit dari Avent
Handle dia agak keras la sebab baru kan
Tapi overall, masih tak boleh challenge Avent la..


** Baru nak jimat di hujung bulan, dah kena kuar belanja beli benda ni.. Dugaan!!!




12 comments:

Queen said...

kalau nik. nik marmet je hehe =)


lieyalatif said...

tang tetinggal tu payah tu...mcm lieya spectra letak opis..kat umah pakai avent...tak pun marmet jek...

eMMe said...

Salam Syani, comel BPump color pink, semangat nak pump kan...

SYANI said...

Nik,
Saya tak reti marmet...

SYANI said...

Lieyalatif,
Stress jadinya ila tertinggal pam ni... Marmet memang tak reti..makin sakit pulak Cik B rasanya

SYANI said...

Emme,
Sebab kaler pink tu yang terbeli nih...

Unknown said...

saya pun guna pam disney ni..bagus..
tapi satu part bahagian bawah tu dah ilang. sedey. nak beli baru rugi plak. ade sesape yang pakai pam ni tak. tapi dah x guna lg. nak beli bahagian valve pam tu aje

reinamoosa said...

Berapa ye harga pam disney? Pam disney takda warna selain pink ke...

reinamoosa said...

Berapa ye harga pam disney? Pam disney takda warna selain pink ke...

SYANI said...

Reinamoosa,
Pam disney tu ada kaler biru. Harga lebih kurang brand anakku dalam rm69.90

Aida said...

Getah pecah.. Ada jual x yer..

Aida said...

Getah pecah.. Ada jual x yer..