Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, February 13, 2014

UBAT KUAT

Mengandung di usia 30-an memang lain dari masa usia 20-an
Ye la... kita dah tak fit cam masa umor 20-an tu
Nak2 pulak lagi aku yang kurang mengamalkan gaya hidup sihat

Mengandung anak 1st - umur baru 25
Mengandung anak 2nd - umur baru 27

Mengandung anak 3rd - umur dah 33
Mengandung anak 4th - umur dah hujung 34!!!!

First two pregnancies di usia 20-an
Memang cergas especially yang 2nd sbb takde alahan teruk
Yang first usah cerita la.. lembik cam kain buruk masa 1st trimester

Mengandung 3rd pun kurang alah tapi stamina kureng
Ate dah 30-an kan...
So makan supplement adalah sangat membantu
Aku makan set Shaklee je..
Tapi ubat klinik pun aku makan juga

So untuk pregnancy kali ni pun sangat memerlukan supplement
Body aku dah tak kuat.. nak2 pulak baru lepas bersalin tak sampai setahun
Masih meneruskan dengan Shaklee
Ni la vitamin yang aku telan setiap pagi...
Malam pulak aku makan ESP + ostematrix
Semoga baby & mama baby cergas sehingga melahirkan

** Simptom mengandung yang paling tak menahan... asyik mengantuk je..
Camne nak buat ek???

4 comments:

.:fyzz:. said...

tahniah..kak syani..anak ke empat..bagus2..patut keta mpv nnti ...fyzz pun amik set Shaklee..yang untk dietary punya..n set kecantikan gitu..

Izwa Kamaruddin said...

ngantuk tu memang tak dapek nak nolong sebab tiga-tiga sama..kuat tido!

Unknown said...

memang bagus kalo rajin amik supplement. sekurang2 nye tak de lah kita lemah sgt masa mengandung kan~
bb pon insyaAllah akan dpt jugak khasiatnye.

Unknown said...

memang time pregnant keje asyik mengantok je kot..kite pun same..asyik la nak tido