Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, May 5, 2014

CIK PENGAWAS AWET MUDA

Aku kan minum ESP since aku mengandungkan Amira dulu
Kali ni pun still continue consume ESP
Masa memula aku beli ESP tu ada juga aku bagi pada anak2 
[campur dalam susu]
tapi diaorang reject... tak sedap katanya

Aleeya ni kulit dia tersangat la sensitif
Kena gigit semut/nyamuk sikit, cepat beno nampak bekas
Parut pun lambat nak hilang
Dulu aku suh dia sapu2 losyen tapi dia makin lama makin malas
So dalam seminggu lepas, aku paksa dia minum ESP yang aku bancuh
Mana la tau kot2 ada kesan positif kan...

Aleeya ni kalau aku paksa dia ikut je
Tapi kena pandai cakap la...
Kena pancing la konon kalau nak cantik ke, nak putih ke
baru la ada motivasi dia nak minum kan...
Selalunya aku akan bancuh untuk aku minum malam2 & share dengan Aleeya


Ada satu malam tu aku lupa nak bancuh susu + ESP tu
Gara2 termengantuk awal & terlelap
Esok paginya berlakulah dialog ni:

Aleeya : Mama, malam tadi mama tak bancuh susu ye
Mama : Haah la.. mama lupa, mama dah mengantuk. Malam ni je la mama bancuh.
Aleeya : Apa la mama ni... tak kekal la awet muda Ya!
 [Mama terus mengketawa...]

Adeh anak dara aku ni... kenit2 dah pandai nak berawet muda bagai
Hai la anak...
Aleeya yang "awet muda" 

** Kenapa Adib takde dalam paksaan ni?  Hari pertama je aku paksa.. Habis la segelas dia minum. Esoknya terus cakap taknak... Susu ubat mama tak sedap!



6 comments:

lieyalatif said...

kemain hah..semua dah consume shaklee nieh...moga terus sihat dgn manfaat shaklee yea syani...

Sura Mohd said...

bagus2...dari kecik amalkan..kita ni dah tua2 baru dapat..:)

Eliss said...

bagus dia yer. nak try jugak nanti x terbeli2. kat ofiz ni pun ramai dealer.

Izwa Kamaruddin said...

hehehe..siap pakse

Unknown said...

lepas nih makin cantek lah dia... hehehe..

Anis tu zura paksa dia minum air masak banyak2 jer.. alasannye kalo minum air masak nanti boleh jadik putih macam mama. hahahaha

Wafee said...

Salam Syani... untuk budak-budak, better minum meal shakes... campur dalam susu gak... macam-macam khasiatnya... saya dah jatuh cinta bile bagi kt anak saya.. Hehe...

salam perkenalan :)