Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, February 27, 2015

SENGAL KE KREATIF???: HOW TO STAND YOUR HANDPHONE USING OFFICE SUPPLIES

Tajuk takleh blah langsung
Bila aku tinggal sorang2 camni la jadinya
Ada je nak buat benda pelik2
Pada aku pelik la sebab aku tak pernah buat...wakakaka

Ok, back to main title
Panjang sungguh kan.. siap bahasa omputeh lagi
Dalam bahasa pasar
CAMNE NAK BUAT STAND HANDPHONE GUNA BARANG2 KAT OPIS?

Sebenarnya benda ni terjadi secara tak sengaja
So as long as ada fungsinya, kira ok la tu kan
Asalnya aku nak betulkan tudung
Awak takde cermin kat meja, so guna je la handphone
[tengok reflection kat henfon je]
So bila nak betulkan tudung, sebelah dah pegang henfon  (read: cermin)
Sebelah tangan lagi baru boleh bega tudung
Disebabkan payah tak boleh nak guna dua2 tangan
Mula la melilau otak fikir cemana la nak berdirikan henfon ni
Dah le tepon aku tu takde casing yang boleh bagi tepon tu berdiri kan

So, inilah hasilnya...
Hanya gunakan apa yang ada atas meja aku...hahahaha
2 benda ni je aku guna 
Apa namanya benda ni ye?
2 plug pin converter kot [main taram je aku ni]
Alahhhhh... benda yang korang taruk kat plug kalau nak pakai plug 2 pin tu

Kenal benda ni?? 
Puncher a.k.a penumbuk eh silap
Penebuk lubang tu je...

Takyah susah2 nak DIY bagai
Camni cara penggunaannya ye adik2
Sangat senang & mudah
TADA.....
Letak je tepon celah2 kaki plug converter tu
Seksi sungguh LENOVO 6 inci aku ni bergaya
Ini secara horizontal a.k.a melintang ye



Kalau nak menegak @ vertical pun boleh juga
Tapi ada skil tambahan sikit
Penggunaan puncher diperlukan disini
Untuk memberatkan bahagian depan plug converter tu
Sebabnya kalau tak tindih, handphone akan terbalik ke belakang
Lagipun tepon aku kan beso, so berat sikit la kan


TAPI!!!!! ada solution lain juga untuk buat stand tepon secara vertical ni
Paling senang... buat je camni
Terbalikkan puncher, pastu letak le la tepon korang camni
Tapi dia jadi tak condong sangat la

So untuk korang yang takde handphone stand, boleh la teknik sengal aku ni
Good Luck!


No comments: