Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, March 31, 2015

ICE PACK VS ICE BRICK

Salah satu aksesori penting untuk ibu2 menyusu dan memerah susu
ICE PACK ye
Takde ice pack ni susah la korang nak simpan susu perahan
Walapupun kat rumah & office ada peti ais
ice pack ni wajib juga le especially ibu2 yang bekerja & sentiasa on the go gitu
Ye la kan... in between korang nak bawa balik susu yang diperah kat opis tu ke rumah, mesti la kena isi dalam bekas yang sejuk juga kan.. so sini la penggunaan ice pack sangat2 diperlukan

Macam aku even nak hantar susu ke rumah babysitter pun
Kena isi botol2 susu tu dalam cooler bag [yang dah ada ice pack dalam tu]
Pastu bila nak bawa balik susu perahan dari office ke rumah pun kena isi dalam cooler bag
Dah le perjalanan aku jauh kan [dalam sejam] setiap hari

Ice pack yang aku guna brand AUTUMNZ [yang ada gambar penguin tu]
Aku beli masa lepas aku bersalinkan Amira
So ice pack tu dah lama aku guna [almost 2 tahun]
So far OK la tahap sejuk ice tu... tahan le dalam 8-12 jam dalam cooler bag


Tapi sejak beberapa bulan lalu, aku perasan salah satu ice pack tu dah bocor
Gelnya meleleh keluar dalam cooler bag
So terpaksa la aku bungkus dengan plastik

Ha nampak... cam bungkus belacan je..hehehehe

Pastu kan, ada 1 pek lagi gelnya dah tak macam gel
Tapi cam air...
So bila dibekukan, cepat aje le dia cair
Ni la ice pack aku yang bermasalah...

So gaji bulan ni nekad nak beli ice brick pulak bagi menggantikan ice pack 
[dah berbulan baru ko nak terfikir ke????]
Idak le... aku ni kan kedekut... selagi boleh pakai, aku pakai je..
Tapi ni cam dah nazak dah ice pack tu
Yang bocor dah makin menipis, yang cair pulak kejap je bekunya
So dapat gaji, terus servey ice brick
Sekali lagi beli brand AUTUMNZ... tu pun cari seller yang jual paling murah
Jumpa jugak kat Mudah.My


Hijau & aku berpisah tiada...
Tada...
Ice brick baru...
Harga RM15 + postage RM7
TOTAL = RM22

Ice brick baru sampai semalam... eksaited ko...
Harap2 bertahan lama la ye..



7 comments:

Unknown said...

Salam,nsk tanya ice brick ni tahan lama tak sejuk dia berbanding ice pack yg 3pcs tu?

SYANI said...

Wslm sis...
Setakat ni memang tahan sejuknya sampai 12 jam
Sejak pakai brick ni memang dah tak pakai yang ice pack tu.

Unknown said...

Ice brick dlm dia gel jugak ke?

Unknown said...

Selain online Ice brick ni ad juai kt mna ye sis?? Kdai manjaku ad X? 😊

Anum said...

Kt kedai baby berlambak lambak rasanya.

Abirami Shavani said...

ice brick ni tahan 12 jam mmg 1 cukup ye.. sbb sy nak bwk pegi keje n simpan susu yg dipam.. guna ice pack kene bwk 3 utk tahan sampai 5pm..

Unknown said...

Ice brick nie, kena letak peti sejuk ke seblm guna?