Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, March 9, 2015

PENING... GST PUNYA PASAL

Lagi 3 minggu GST akan dilaksanakan
GST oh GST
Pening kepala aku..
bukan risau pasal GST implementation ni
tapi sebab belum pegi course GST lagi
[bos aku ni asyik tanya je... stress ahkak!]

Ingat nak panggil pegawai Kastam datang bagi talk kat opis aku ni je
Udah email katanya takde pegawai yang free pulak
Ni aku tengah cari kat mana ada GST talk
Yang ada aku sevey, mak datuk mahei kemain
Range harga dari RM800 - RM2K++
Adoi.... mana nak cekau duit banyak2 tu
Memang le boleh claim tapi nak dulukan duit sendiri tu yang masalah...


Serba sedikit info pasal GST

Pihak Kastam pun dah keluarkan buku senarai barang2 yang dikenakan & dikecualikan GST. 
Boleh refer kat SINI 
Pasni takde la kena tipu dengan makcik jual nasi lemak ye..hehehehe



Adoi kome.. kot2 kome tau kat mana ada talk pasal GST sila inform aku ye...
Komen je kat bawah ni @ email aku aikimi18@yahoo.com
TQ..

2 comments:

Izwa Kamaruddin said...

pening...

(^_-)V said...

Kat sini talknya next week..depa mmg galakkan panggil org luar utk dgr skali..so rasanya boleh tanya agensi kerajaan yg berhampiran tanya bila depa punya taklimat and boleh x nak join..