Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, April 7, 2015

PAYAHNYA NAK CARI UNSALTED BUTTER

STOP!!!
Jangan tetiba terkeluar dari mulut kome
Apa la yang susah cari unsalted butter tu?
Pi je la cari kat kedai bakery

Haah..... aku yang sangat buta dungu bab2 bakery ni
Memang tak tahu tau....
Aku main gamble je cari kat supermarket

Al kisahnya cenggini
Jasmin dah nak masuk 8 bulan dah umurnya
Selama dekat 2 bulan ni, boleh kata hari2 aku masak nasi bubur untuk dia
Tapi lain2 bahan la... idak le kentang carrot hari2 kan
Selang2 la... tapi basicnya adalah bubur nasi
Nestum memang jarang kasi sebab si Jasmin ni kalau makan nestum asyik termuntah je
So mamanya kena la rajin memasak pagi2...

So aku mencari2 la resepi2 baru untuk dijadikan menu tambahan
Dalam resepi2 yang aku cari tu, ada la terjumpa resepi menggunakan butter
Nak kasi sedap lemak2 rasanya
Tapi udah bukan butter biasa... kena pakai UNSALTED butter pulak
[garam & gula tak elok ye untuk bayi.]
Baru la aku tau butter tu ada 2 jenis - Salted & Unsalted
[Aku tau buttercup je]

So balik keje haritu, singgah le Econsave Batang Kali
Econsave tu dah kira grand la kan... tarap supermarket dah tu
Takkan la takde kan
Cari2 kat bahagian butter, haram aku jumpa tau
Jenuh aku belek2 butter2 yang ada kot2 ada tulis UNSALTED
[Sebelum tu dah google dah butter brand apa yang ada UNSALTED tu]
Jumpa dah brandnya ---> Brand ANCHOR tapi takde la pulak yang tulis UNSALTED
Hai.. frust ai tau.... Tak kesampaian la aku nak buat menu baru untuk Jasmin

Pastu kan, aku tak puas hati lagi
Belek2 kot2 ada kat belakang2 ke kan... tup2 terjumpa la jugak akhirnya
Tinggal 2 ketui je ko.. terselit celah2 butter yang biasa tu
Ha.. apa lagi terus teruja ler.... terus ambik satu masuk bakul..
Alhamdulillah ketemu juga!
Dan dah selamat aku try masukkan butter dalam makanan Jasmin
& guess what, dia suka la pulak..... sedap le tu..hehehehe
Untung la ko Jasmin, mama bekalkan makanan hari2 kat rumah babysitter
Abang kakak ko dulu, mama kirim Cerelac je kat babysitter...




2 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Kdg2 kat supermarket xder gak stok ni...tambah2 time kita nak guna :(

eima said...

demi anak kan ..kite sanggup je buat utk diorg