Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, August 19, 2015

SOLUTION UNTUK PETI AIS

Korang dah baca kan entry kerakusan terhadap peti ais tu?
Sapa tertinggal bas, boleh baca kat sini:
KERAKUSAN APAKAH INI??

Aku ada juga up pasal peti ais aku tu kat fb
Ada la member2 yang kasi solution
Dari suruh cari sparepart, hinggalah suruh tuko peti ais baru
Wahahahaha...
Ada yang suruh try call center untuk tanya sparepart peti ais aku tu kot2 ada jual
Tapi masalahnya, aku pun tak tahhu apa model peti ais aku tu
Yang aku tau model Samsung je..hehehehe
Lagipun aku ni kan ke cheapskate... asal nak murahhhhhh je
Jimat weh!!!

Malas nak fikir apa dah
memandangkan poket yang patah tu dah lompong
hingga menyebabkan botol air sejuk aku jatuh sampai pecah
so kena cari solution segera
Suruh hasben aku beli tape, dari hujung minggu sudah dah suruh
idak juga ada action
so, isteri mithali le kena bertindak [sebelum ada lagi yang pecah]

Semalam balik keje terus singgah kedai beli binding tape
Beli binding yang kuat gamnya [konon... tapi tak kuat pun]
Cisss.. tipah tertipu


Ni ha tape konon kuat
Kalau kuat udah gamnya sure melekat2 kat tangan kan
Tapi ni yang biasa2 je...
Ahhhhh.. janji lekat sudah
Tepek la tebal2 kan..


So inilah hasilnya...
Saje beli tape kaler silver nak matchy2 dengan tema peti ais
[boleh ke bagi alasan tu?? ekekekeke]


Tapi tangan aku idak berseni
Asal boleh tampal part yang patah2 tu ok dah
Dan boleh guna seperti sedia kala 

Ni untuk laci sayur
Tape hitam tu, sebab dah lama dah patah
Tak kuasa aku nak buka pastu tampal balik tape baru
Lantak le situ..


** Selagi boleh guna, kita guna le.. ye dak???


4 comments:

Sura Mohd said...

betul2..selagi boleh guna..guna..
besok2 dh x boleh buat apa dah...kena la jugak tukar..hihi

lieyalatif said...

KREATIF2...kite buat die ye tak heheheehe....

kalo nak beli baru...terus beli yg due pintu syani hhehehe

Unknown said...

Jimat..selagi boleh jimat kita jimatla kan..cer try cari spare part dia..mana tau ade kt kedai DIY tu..

Salam ukhuwah dear. Jom jln2 ke blog akak..

Unknown said...

Jimat..selagi boleh jimat kita jimatla kan..cer try cari spare part dia..mana tau ade kt kedai DIY tu..

Salam ukhuwah dear. Jom jln2 ke blog akak..