Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, May 4, 2016

TERPAKSA BERCUTI

Assalamualaikum uolss...
Mood blogging di rumah saja
sebabnya aku masih bercuti..
ekceli kena cuti & terpaksa cuti

Semalam memang kena cuti sebab  babysitter aku apply cuti
Takde orang pulak nak jaga Jasmin & Amira
Ini memang babysitter  dah cakap awal2 nak cuti
sebab ada hal di kampungnya
Aku pun seminggu awal dah apply cuti untuk semalam 

Hari ni pagi2 dah siap2 nak gi keje
tup2 Cik Besah muncul kat rumah dalam kul 7pagi
inform kata babysitter aku accident kat Ipoh malam tadi
[itupun sebab anak buah babysitter yang bagitau Cik Besah]
Aduhai.. nampak gayanya kena la aku emergency leave




Selang 10 minit pastu baru la babysitter dapat call aku
inform dia masih di Ipoh, tengah settlekan hal eksiden
dan tengah cari alternatif nak balik ke Batang Kali hari ni
Katanya keretanya eksiden dengan kerbau
kereta memang remuk la , tapi alhamdulillah semua yang dalam kereta tu takde apa2
Harap2 dipermudahkan segalanya untuk diaorang

** Bila ada anak2 kecik ni, memang kena selalu spare cuti untuk hal2 emergency macam ni.

3 comments:

Qhaifa Nur said...

Semua tu kak nur dah rasa syani...
moga dipermudahkn segalanya...

Kak Vit said...

semoga dipermudahkan urusan syani..

Nak tahu apakah tumbuhan paling kuat akarnya?

lieyalatif said...

biase la tu syani...mmg cuti kite ni spare kalo ade kes2 gini atau anak sakit....tapi kalo anta taska selamat sikit cuti...anta bbsitter mmg kene stenbai...hope2 urusan bbsitter tu dipermudahkan...