Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, August 1, 2016

WIKO LENNY 3 UNTUK ADIB

Adib ni dah mengaruk nak telefon baru sebelum arwah abahnya meninggal lagi
Lagipun memang arwah ada bercakap dengan dia 
abahnya nak belikan telefon baru untuk Adib, Aleeya & Mama
[ada hajat juga arwah nak belikan henfon baru untuk aku...hahahaha]
Tapi nampaknya kita hanya merancang, Allah yang menentukan
Hajat arwah ni tak kesampaian la jadinya.. 
Perancangan Allah mendahului perancangan makhlukNya.. ye dak??

Memandangkan Adib dapat banyak duit raya
So dia pun cakap nak beli henfon
Aku tanya la dia, ada duit ke idak?
Dia kata nak pakai duit raya dia...hahahaha...
gigih dia kumpul duit raya + duit belanja harian dia
Adib ni kalau dah berjanji memang selagi dia tak dapat, memang dia akan tuntut... sampai rimas aku hari2 dia dok tanya bila nak beli?
So satu hari tu, aku tinggalkan Amira & Jasmin kat rumah babysitter
pastu aku bawa la Adib & Aleeya pi Econsave... nak beli tepon baru

Sebelum ni Adib ada henfon cap Lenovo
Sebab nak murah punya pasal, abahnya dapat beli yang ROM kecik je
Takat 4GB tu, install 2-3 game je dah penuh... pastu kalau nak update apps pun tak boleh kalau storage tak cukup.. mula la dia membebel2 itu tak boleh ini tak boleh
Adib ni kalau beli henfon, memang tujuan utama dia main game je la
Kebetulan henfon lama dia tu skrinnya dah crack
[habis tu dah letak merata2 kan.. dapat kat Jasmin/Amira memang kena baling/hempas la..]

Mulanya Adib kata dia nak brand Samsung @ Oppo
Tapi kalau cam yang dia nak tu agak mahal la kan
Aku pulak jenis kalau budak2 pakai tak payah la beli mahal2
[mamanya jenis kedekssss kan..]
Last2 tu aku cakap je kat budak jual smartphone tu
Nak yang murah & storage besar.. 
Last2 budak tu promote la satu brand henfon ni.. jenama WIKO
Katanya dari FRANCE... memang belum well known sebab baru je masuk market Malaysia katanya
Aku pun test2 la tepon tu.. aku tanya Adib dia nak ke idak?
Dia kata ok

Menarik gak specs tepon ni
Android Marshmallow 6.0 lagi tau
dan penting under bajet
[ekceli duit Adib tak cukup, so aku kena la top up sikit..]


Untuk golongan sederhana sesuai la tepon ni
So far Adib kata OK & takde lagging
Gambar pun cantik..


WIKO ni ada keluar banyak model telefon
Aku pun udah macam terbekenan
Tapi sabo dulu la.... aku punya tepon elok lagi
Pakai dulu sampai jahanam...huahuahua... 
in future sure keluar lagi canggih kan
[nak canggih aje aku ni..huhuhuhuhu]

Lepas beli aku pesan pada Adib
Tadi tak cukup duit dia, mama top up guna duit arwah abah
Jadi gunalah dengan elok, jangan tengok & buat benda yang bukan2 dengan telefon tu
Apa kebaikan Adib buat dengan telefon tu, Insya-Allah abah pun dapat pahala tu.
Adib angguk je....tah dia paham ke idak..

Aleeya??? Mesti korang tanya dia tak jeles ke Adib ada telefon baru
Aleeya tak jeles pun sebab dia dah ada handphone
Cuma dia nak tablet je... ok.. nanti kita beli..


3 comments:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Kamsiah yusoff said...

anak2 kecil skrg ni dan gajet..seolah tak boleh dipisahkan..

Izwa Kamaruddin said...

wahhhh tq weh kongsi ni sebab aku memang tengah cari hp untuk syahmi!