Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, October 17, 2016

MOVING ON... BALIK IPOH DULU LA

Hujung minggu lepas, kami balik Ipoh
First long distance ride tanpa cik abe
Hanya aku dan anak2, plus adik bongsu aku  untuk buat teman
Dan juga untuk layan anak2 sepanjang aku memandu

Pelik juga rasanya sebab selama ni kalau pemanduan jauh selalunya bertemankan en suami
Tipu la aku kata kalau aku tak teringat langsung kat dia
Nak2 bila drive ni, kami selalu gurau2
Sekarang dia takde, aku gurau dengan anak2 je la
Amira & Jasmin pun behave dalam kereta
Takde la mengaruk kat aku.

Wefie dalam kereta..
Adib folo.. jadi co pilot


Pengalaman baru untuk aku tau
Balik Ipoh kami ikut highway
Selama ni tak pernah ada Touch N Go tapi demi kemudahan aku siap2 dah apply Zing Card.
Senang tak payah fikir nak top up @ tak cukup duit top up
Otomatik duit tolak dari akaun  bila balance dah bawah RM50
[nak mudah aje aku ni ..hahahaha]

Alhamdulillah perjalanan lancar
Kereta pun tak banyak
Aku pun bawa slow & steady je.. tak pecut2 pun
Bergerak dari Batang Kali dalam pukul 7.15pg
Sampai Ipoh dalam pukul 9pg +++

Dah sampai rumah opah..
Cik Gebu nak selfie mulut muncung


5 comments:

cahayahidupku.blogspot.my said...

Alhamdulillah..
Selamat sampai perjalanan ke Ipoh..
Anak2 pun behave..
Dia tahu mama dia yg drive jadi kena beri tumpuan..
Seronok lah mereka jumpa opah nya kat sana ye syani..

Semoga terus kuat..
Adib pun semakin ok tu..

skuterlady.blogspot.my said...

time macam ni memang nak kena gunakan sepenuhnya kemajuan teknologi terkini... yang penting duit nak topup mencukupi... mudah..

Izwa Kamaruddin said...

Alhamdulillah..time to time kene kuatkan diri walaupun kadang rasa nak meraung kan..

Btw darling..seronok tengok adib ada sekali. Ambil masa dgn dia okey.

Hugs~

eima said...

pas ni kena lebih cekal utk buat semua sendri .. bkn mudah tu yang oi ...aku yg tak pernah drive jauh dok jd co pilot boleh rasa mcmana ko rasa if kena drive jauh seorg tu ...baru rasa blm alami tu ....

keep strong yani .... semoga adib terbuka hatinya demi adik2 dan keluarga

lieyalatif said...

ALHAMDULILLAH...perjalanan syani dipermudahkan...anak2 pun paham keadaan tu....lepas ni makin terra la syani balik ke kampung drive sendiri...prektis make perfect gituuu kan....

take care syani...