Wednesday, June 7, 2017

TERLEBIH IDEAL

Dah lama tak cek BMI sendiri
Pagi tadi dengar IKIM ada bab2 pemakanan
Pastu doktor tu ada la suruh cek BMI
baru la teringat nak cek BMI sendiri

Selama ni cek BMI masih lagi dalam kategori normal
Walopun dah hujung2 normal πŸ˜…
Pastu cek la BMI sendiri pagi tadi
[berat aku ada timbang beberapa hari lepas]
Inilah hasilnya


Apakah?????? Dah masuk kategori overweight 😞


Adoi... dah tak ideal lagi unggul la berat aku ni 
Nampaknya kena kurangkan berat badan la sempena Ramadhan ni

Masalahnya aku ni... makan banyak ke, makan sikit, tak makan ke, berat aku statik le kat 60kg beberapa bulan ni..
Kalau tak makan pun tak turun berat, baik aku makan je la... hahahahaha
Ke penimbang aku tu yang rosak sebenarnya????? [alasannnnn sangat!!!]


**Harap2 boleh masuk kategori normal semula pasni...😊.







2 comments:

Norhayati Mohd Isa said...

Paras kuning tu syahni..
Mmg kena berjaga2 tu..
Belum masuk raya ni 😊

idzwa kamaruddin said...

sama la saya ideal juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...