Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, August 9, 2017

TUKAR GETAH BLENDER

Aku ada satu blender ala2 magic bullet tu
Lama dah aku ada blender tu
Kecik & senang nak operate
Ala.. blender yang ala2 shimono core x  yang kat go shop tu


Ni la blendernya
Aku redeem point je untuk dapatkan benda ni
[Terpengaruh dengan iklan Magic Bullet sebenarnya]

Masa paling best aku guna ialah zaman2 aku nak buat puri anak2 aku
masa diaorang baby2 dulu
Memang senang je... tapi dah terjadi satu masalah
Getah dalam tu dah putus pulak
Bila getah tu dah rosak/putus, mesti la meleleh2 kan 
So tak sesuai dah untuk blender benda2 basah
Kalau blender2 kering pun tanpa getah tu nanti akan ada bunyi yang tak best
Risau je kot2 rosak pulak blender aku tu

Nampak tak getah yang putus tu??



Ni rupanya bila dah dikeluarkan



Nak mencari getah ganti ni memang la sangat sangat sangat susah
Bayangkan dah dekat 2 tahun aku cari getah ni kat kedai2
even econsave, aeon, giant, tesco ku redah
Tapi tak jumpa juga
So terperam je la blender tu
Cari2 kat online pun takde juga


Tetiba hujung bulan lepas tergerak pulak nak search lagi kat Lazada
Ada jumpa tapi sparepart untuk magic bullet je
So aku gamble je la beli.... nak try je
Kalau muat memamg syukur sangat2 la kan


Tengok harga pun ok sangat kan
Kalau tak boleh guna pun idak le ralat sangat ye dak??



Ni oder dari overseas tau
Katanya dalam  14 hari dari tarikh order baru dapat
Tup2 semalam dah sampai
Kalau ikutkan minggu depan baru dapat

Baru kuar plastik... ada 6 ring dalam tu


Balik dari kerja semalam, terus pi cuba kat blender tu
Memula nampak cam tak muat
Macam getah tu besar je dari getah asal
Tapi aku sumbat2 juga bagi masuk celah longkang dia



Alhamdulillah!
Berjaya juga... tukar untuk dua2 blade
[sebab dua2 punya getah dah putus]



Lepas tukar terus try blender susu + oat untuk dinner
Kena try juga kot2 masa blender dia terkeluar dari landasan dia
tu yang buat getah tu putus kan
Nampaknya berfungsi dengan baik je
Lepas ni dah boleh guna balik la blender comel ni
Senang nak buat jus 😜





3 comments:

Izwa Kamaruddin said...

aku pun dah lama kepam bullet lander aku ni mana ntah letak

Unknown said...

yg besar tu klau buat blend lada boleh ke?

Unknown said...

yg besar tu klau buat blend lada boleh ke?