Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, January 9, 2018

RAMBUT BARU TAHUN 2018

Tahun baru azam baru la konon
Walopun aku ni takde la azam apa sangat untuk tahun baru ni
Tapi at least ada la pencapaian @ pembaharuan yang dibuat tahun ni
Kalau tak pada diri sendiri, pada anak2  [kof..kof..]

Salah satu pembaharuan tahun 2018 ialah rambut
Tapi bukan rambut aku ye.... tapi rambut si budak kecik ni
Rimas beno tengok dia rambut panjang
Walopun rambutnya lurus tapi dia jenis tak suka ikat rambut
Dah le tu rambutnya jenis cepat panjang 
Paling aku rimas bila rambut dia tutup mata 
Adoi jenuh suruh dia ikat rambut... menjerit2 dia taknak
So solutionnya ialah potong rambut

Ni rambut sebelum dipotong


Selama ni tak pernah bawa Jasmin pergi kedai gunting
Selalunya aku yang trim sendiri rambut Jasmin tu
Ala... kerat bagi pendek je.. takde pesen2
Tapi kali ni nekad pi gunting kat kedai
Jenuh nak pujuk masa kat kedai gunting sebab dia tak biasa kan
Tapi towards the end dia dah ok dah bila orang tu gunting rambut dia

Tu dia rambut baru Jasmin
Hahaha.. cam budak laki je
Lantak la.. janji rambut tak serabai


Muka cam budak noti pun ada kan


Ni kat kedai gambar sebenarnya
Nak tangkap gambar Amira untuk tadika nanti
Kebetulan kat situ ada jugak jual mainan
tu yang nak tangkap gambar kat patung frozen
Dis ngaruk juga suruh aku beli patung tu
Ishhh tak kuasa aku melayan... dah le mahal
Baik aku buat beli benda makan😅



Ni muka Jasmin sebelum tidur
Dah main2 sampai berpeluh
Nasib la dah rambut pendek.. takde la serabai sangat



Abang Adib pun rambut baru juga
Rambut terpaksa rela gitu


Ni pun dia risau rambut dia tak tumbuh bila buka sekolah nanti
Aku cakap "sedangkan kening ko yang terbakar pun tumbuh, inikan pulak rambut yang dicukur tu..."😝
[soft reminder pada dia jangan nak main mercun lagi...hahahaha]









No comments: